• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
تیتر
سرویس
از تاریخ
تا تاریخ
کلید واژه

وزیر صمت دست به قلم شد؛
خودروسازان خصوصی موظف بودند تا ارز مود نیاز برای واردات برای قطعات CKD را از مسیر ارز حاصل از صادرات اشخاص تامین کنند، این مسیر ناهموار بود بنابراین وزیر صمت در نامه از بازگشت خودروسازان خصوصی به سامانه نیما برای تامین ارز مورد نیازشان خبر داد...
مونتاژی‌ها رکورد رشد ۴ ساله را شکستند؛
شرکت مدیران خودرو با رشد 56 درصدی و تولید 63‌هزار و 430 دستگاه در 6 ماه ابتدایی سال رکورددار تولید خصوصی‌ها در کشور است. دومین شرکت بزرگ خودروسازی بخش خصوصی کرمان خودرو است که در 6 ماه امسال 30‌هزار و 318 دستگاه خودرو تولید کرده حال آنکه در بازه زمانی مشابه این شرکت 13هزار و 336 خودرو تولید کرده بود...
زمان تحویل محصولات فروخته شده خصوصی ها تغییر می کند؟
خودروسازان خصوصی با چالش جدیدی روبرو شدند. به نظر می رسد این چالش بی ارتباط با مقاومت آنها در مقابل قیمت گذاری محصولات تولیدشان توسط شورای رقابت نباشد...
اگر ذوق خودروساز کور نشود؛
تولید خودرو تا پایان خرداد 1402 به نسبت سال گذشته روند صعودی داشته است. بخشی از این رشد تولید به افزایش تولید شرکت‌های خودروساز خصوصی مربوط می‌شود. این روند صعودی در آمار تولید خودروسازان خصوصی می‌تواند ادامه‌دار باشد به شرطی که سیاست‌گذار خودرویی ذوق تولیدکنندگان خصوصی را با اتخاذ سیاست‌های ناکارآمد، کور نکند...
قیمت خودروهای بخش خصوصی به حالت قبل برمی‌گردد؟
در حالی که خودروسازان بخش خصوصی هنوز مصوبه شورای رقابت مبنی بر کاهش قیمت محصولات تولیدی را اجرا نکرده‌اند، گفته می‌شود پشت پرده، توافقاتی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و مونتاژکاران بابت اصلاح قیمت انجام شده است...
رشد ۵٣ درصدی تولید در خودروسازان خصوصی؛
بررسی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد خودروسازان در دی ماه امسال نشان می‌دهد که بیشترین سهم تولید (البته به‌سبب دامنه گسترده‌تر از محصولات) مختص ایران‌خودرو است اما نسبت به دی پارسال، این خودروسازان خصوصی‌اند که توانسته‌اند بیشترین رشد تولید را ثبت کنند...
وزارت صمت چندان موافق نیست؛
مدتی است خودروهای بخش خصوصی و دولتی از طریق تالار شیشه‌ای به فروش می‌رسند. اصلی‌ترین دلایل فروش محصولات خودروسازان خصوصی در بورس کالا چیست؟...
پیشگامی «مدیران خودرو» و «کرمان موتور» در سال ۹۹؛
در میان خودروسازان بخش خصوصی شرکت مدیران خودرو که تولید محصولات برند چینی چری را در دستور کار دارد با تولید ۳۰ هزار و ۹۸۲ دستگاه از انواع محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود توانسته در صدر‌جدول تولید خودروسازان خصوصی قرار گیرد. این خودروساز طی سال ۹۹ رشد تولیدی بیش از ۱۲۳ درصدی را محقق کرده است...
کارنامه بهاری خودروسازان بخش خصوصی،منتشر شد
بیشترین تولید در بهار ۹۹ در میان خودروسازان خصوصی متعلق به شرکت مدیران‌خودرو بوده است. این خودروساز که محصولات برند چینی چری را در ایران مونتاژ می‌کند در فصل بهار توانسته ۶ هزار و ۷۲۵ دستگاه از انواع محصولات خود را در خطوط تولید نهایی کند.خودروساز بعدی که توانسته بیشترین تولید را در فصل بهار ۹۹ به نام خود به ثبت برساند،کرمان‌موتور است که مونتاژ محصولات برند چینی جک را در دستور کار دارد...
افت ۶۵ درصدی تولید خودروسازان خصوصی؛
«مدیران خودرو» در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ در مجموع افت بیش از ۶۳ درصدی را به نام خود ثبت کرد. «کرمان موتور» دیگر خودروساز خصوصی است که سال ۹۸ را با افت تولید پشت سر گذاشت.نمودار تولید «بم خودرو» نیز در سال ۹۸ نزولی بود و افت تولید آن عددی نزدیک به ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.افت تولید «ریگان خودرو» نیز در بازه زمانی یاد شده عددی نزدیک به ۷۵ درصد را نشان می‌دهد...
بررسی آمار ۱۰ ماهه؛
کرمان موتوری‌ها طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱ هزار و ۷۹۹ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که در قیاس با ۳۳ هزار و ۷۹۰ دستگاه خودروی تولیدی در مدت زمان مشابه سال گذشته، افت تولید ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.خودروسازان بم با تولید هزار و ۱۷۸ دستگاه محصول تا پایان دی ۹۸ در مقایسه با تولید در مدت مشابه سال گذشته، افت تولید ۵/ ۳۶ درصدی را از خود به جای گذاشته‌اند.مدیران خودرو نیز در مدت ذکر شده، افت ۳/ ۷۵ درصدی را به نام خود به ثبت رسانده است...
بر اساس تازه ترین گزارش وزارت صنعت؛
آمار تولید خودروسازان خصوصی که به‌تازگی از سوی وزارت صمت منتشر شده؛ از افت ۴/ ۷۷ درصدی در این بخش طی هشت ماهه سال‌جاری حکایت دارد. این افت شدید تولید در شرایطی است که این بخش از خودروسازان کشور توانسته‌اند آمار تولید خود در هشتمین ماه سال را به نسبت مهرماه ۹/ ۱۵ درصد رشد دهند.
خودروسازی کرمان؛ تعدیل نیرو یا تعطیلی؟
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تاکید کرده که خودروسازی استان کرمان به دلیل مشکلات ارزی و تحریمی نیروهای خود را تعدیل کرده است. در مجموع شرایط بخش خصوصی صنعت خودرو به شکلی است که برخی شرکت‌ها با توقف کامل تولید مواجه و عملا تعطیل هستند و برخی دیگر نیز در وضعیتی نیمه تعطیل به سر می‌برند.